ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

میدان را برای سمن‌های فرهنگی و هنری شهر مشهد باز می‌کنیم

  • کد خبر: ۸۰۴۹۲
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
میدان را برای سمن‌های فرهنگی و هنری شهر مشهد باز می‌کنیم
ناصحی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: شورای ششم در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری یک گام عقب خواهد رفت و فضا را برای تشکل‌های مردم نهاد و سمن‌های فعال در این عرصه باز می‌کنیم

به گزارش شهرآرانیوز؛ نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: شورای ششم در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری یک گام عقب خواهد رفت و فضا را برای تشکل‌های مردم نهاد و سمن‌های فعال در این عرصه باز می‌کنیم تا شاهد ارتقای کیفی و کمی خدمات آن‌ها باشیم. مهدی ناصحی با اشاره به نشست اخیر خود با هیئت مدیره بنیاد ملی کرامت افزود: شورای ششم برای افزایش خدمات اجتماعی و فرهنگی، درصدد مشارکت سازمان‌های مردم نهاد بوده که یکی از آن‌ها بنیاد ملی کرامت است؛ مجموعه ‎ای که در عرصه فعالیت‌های جهادی و فرهنگی می‌کند.

 

وی با بیان اینکه شورای شهر مشهد در این دوره از همه ظرفیت‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف بهره خواهد گرفت، ادامه داد: از این طریق می‌توانیم خدمات اجتماعی را توسعه دهیم و سطح فعالیت‌های فرهنگی را ارتقا ببخشیم. ناصحی بیان کرد: با فعالیت سمن ها، اقدامات فرهنگی و هنری بهتر، عملیاتی‌تر و سازمان مندتر از گذشته انجام می‌شود و شاهد ارتقای کمی و کیفی خدمات خواهیم بود.

 

نایب رئیس شورای شهر تصریح کرد: مدیریت شهری ازجمله شورای شهر و شهرداری به عنوان پشتیبان عمل می‌کنند. همچنین ما در نقش سیاست گذار و تسهیلگر فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی ایفای نقش می‌کنیم.

مشارکت نخبگان محلی در برنامه‌ریزی‌های شهری

همچنین نایب‌رئیس شورای شهر در حاشیه بیست‌وششمین هم آفرینی مشهد با عنوان «نوآوری در خلق مدل‌های مشارکتی در حل مسائل شهری با رویکرد شهر ترمیمی» گفت: رویکرد‌های اساسی ما مشارکت نخبگان محلی و مردم در طراحی‌ها و برنامه ریزی‌های مدیریت شهری است تا با شناسایی نیاز‌های فوری آن ها، به حل آن اقدام کنیم. ناصحی افزود: از مهم‌ترین موضوع‌های مطرح در حوزه مدیریت شهری و حل مسائل شهری، درک نگاه نخبگان محلی از مشکلات و مسائل شهر است.


وی بیان کرد: یکی از این سازوکار‌ها برگزاری چنین ورک شاپ‌ها و هم آفرینی‌ها در کارخانه نوآوری مشهد است. در این کارگاه‌ها نخبگان دور یکدیگر جمع می‌شوند و پس از ارائه نقطه نظرهایشان درباره موضوعات محلی، راهبرد‌ها و سازوکارهایشان را ارائه می‌کنند که برای ما بسیار ارزشمند است. نایب رئیس شورای شهر تأکید کرد: یکی از رویکرد‌های اساسی ما مشارکت نخبگان محلی و مردم در طراحی‌ها و برنامه ریزی‌های مدیریت شهری است تا با شناسایی نیاز‌های فوری آن ها، برای حل آن اقدام کنیم.

 

وی با اشاره به اهمیت ایجاد احساس تعلق بین شهروندان، افزود: اگر مردم به شهر و مدیریت شهری احساس تعلق نداشته باشند، طرح‌های توسعه‌ای و خدمات ما در زندگی عادی آن‌ها مزاحمت ایجاد خواهد کرد، بنابراین بهترین کار کسب مشارکت مردم به عنوان صاحبان منافع اصلی شهر در طراحی پروژه هاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->